Vyučování ve školním roce 2024/2025 začne v pondělí 2. září 2024.
Podzimní prázdniny stanovuje MŠMT na úterý 29. října a středu 30. října 2024.
Vánoční prázdniny začínají v pondělí 23. prosince 2024 a končí v pátek 3. ledna 2025. Vyučování začne v pondělí 6. ledna 2025.
Vysvědčení s hodnocením za první pololetí bude žákům předáno ve čtvrtek 30. ledna 2025.
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 31. ledna 2025.
Jarní prázdniny budou v týdnu od 3. 2. – do 9. 2. 2025.
Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 17. dubna 2025.
Vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 27. června 2025.
Hlavní prázdniny trvají od 28. června 2025 do 31. srpna 2025.
Vyučování ve školním roce 2025/2026 začne v pondělí 1. září 2025.
Společná schůzka 2024.docx
Aplikace TEAMS
MANUÁL _ aplikace TEAMS
GDPR Záznamy_o_činnostech ZŠ Němčice.xlsx
Směrnice o ochraně osobních údajů.docx
Nepřítomnost žáka omlouvejte takto:
-pokud ve třídě chybí více než 50% žáků, škola zahájí distanční výuku, která je nově pro žáky povinná,
v případě nemoci musí zákonní zástupci žáka omluvit i z této distanční výuky
- osobně, telefonicky či emailem do 3 dnů od začátku absence ,
po skončení nepřítomnosti pak písemně do důvěrníčku nebo žákovské knížky
- nezapomeňte, že je dobře, aby si žák po dobu nepřítomnosti průběžně doplňoval
zameškané učivo, informujte se, co se ve škole probírá
- tř. učitel má právo při delší nepřítomnosti požádat rodiče o omluvenku od lékaře
- na písemnou žádost rodičů opatřenou datem a podpisem
-osobní žádost při vyzvednutí žáka
1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru a to tak rychle, že na mě nemusí nikdo z mých kamarádů čekat.
3. Umím si uvázat kličku na tkaničce.
4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami a malovat barvami.
5. Poznám červenou, modrou, žlutou, oranžovou ,šedou, fialovou, růžovou, zelenou, hnědou a černou barvu.
6. Umím uklidit hračky, pastelky, knížky na místo, kam patří.
7. Umím vystřihnout obrázek nůžkami.
8. Do aktovky si uložím věci, kam patří.
9. Se zájmem a v klidu dovedu poslouchat maminčino vyprávění.
0. Pozorně sleduji pohádky, filmy a písničky a povídám si o nich
1.Pochvalte své dítě vždy za sebemenší úspěch a to něžnými slovy, pohlazením a splněním jeho přání. Vychováte tak sebevědomého jedince.
2.Povzbuzujte své dítě, pokud má neúspěchy nebo se pustilo do nové činnosti. Rozvažte si v klidu a trpělivě, jak můžete pomoci neúspěch odstranit.
3.Nezavrhujte své dítě kvůli chybám a nedostatkům. Buďte mu oporou. Snažte se objektivně zhodnotit možnosti dítěte. Nevkládejte do něj své nenaplněné sny a ambice. Zajímejte se o školní práci průběžně po celý rok. Nesvádějte neúspěch dítěte na jiné.
4. Dávejte mu najevo svoji lásku a podporu .Máte-li v rodině více dětí, nesrovnávejte je.
5.Stanovte jasné hranice toho, co si děti smějí dovolit. Důsledně trvejte na jejich dodržování!!! Pokud nebudete důslední, hranice nemají žádný význam a vy v budoucnu budete zcela určitě lomit rukama nad chováním svého potomka.
6.Chraňte ho před nadměrným sledováním televize. Dbejte, aby mělo dostatek pohybu. Neustále si všímejte, jaké pořady vaše dítě sleduje, jaké si vybírá a hovořte o nich.
7.Nestavte před své dítě neúměrné požadavky. Nesdělujte mu svá náročná očekávání. Navažte kontakt s učitelem. Zeptejte se, co od dětí očekává a jaký dojem má ze schopností a chování dítěte. Za známky dítě neurážejte a tvrdě netrestejte. Zákaz koníčků nic nevyřeší, ba právě naopak.
8.Dopřejte dítěti přestávky při učení a jiné činnosti. Dítě se unaví mnohem rychleji, než dospělí. Střídejte činnosti, dopřejte mu pohyb a nekárejte ho za chyby způsobené únavou z dlouhé práce.
9.Posilujte paměť dítěte pravidelným cvičením a zatěžováním. Zadávejte během dne různé jednoduché úkoly, hrajte hry.
10.Dítě potřebuje své pracoviště, které byste měli uspořádat tak, aby ho co nejméně rozptylovalo.
(převzato z http://info1.cz/skolacek)
KONCEPCE DOMÁCÍ PŘÍPRAVY ŽÁKŮ.doc
Připomínky ke koncepci domácích úkolů mohou rodiče sdělovat vedení školy.
Příprava na školu každého dítěte bude lepší, když:
-je rodič v obraze (ví, kdo dítě učí, zná jeho rozvrh, má přehled o známkách, ví o tom, co se v předmětech zhruba probírá ), je ve spojení se školou i jindy než o rodičovských schůzkách
-se rodič nechá poučit o specifikách výuky, přístupu, hodnocení, klasifikaci
-se dítě učí od 1.třídy pravidelně (každý den! ) buď samo a rodič dohlíží, pomáhá, kontroluje, nebo je rodič stálou oporou (ví- zjistí si, co a jak dítě naučit, dotrénovat )
-má dítě možnost se denně "vypovídat" o zážitcích ze školy, kladných i záporných, uvolnit se (hrát si, jít ven, nasvačit se ), není zatěžováno starostmi rodičů ( ekonomické, vztahové, ... ). Jsou-li, stejně je samo vycítí, dítě si má ujasnit ,co se naučit a zopakovat, jaký úkol je písemný a ústní, shromáždit pomůcky na další den, dítě si má samo ( zprvu s pomocí ) připravit pracovní plochu, začít s úkoly snadnějšími, pak s náročnějšími.
-příprava na školu se bude střídat s relaxací. Dítě by mělo pocítit od rodičů, že jim o něho jde, že přikládají vzdělání patřičnou váhu a chtějí dítěti pomoci.
-nechejte se zprvu vyzkoušet od dítěte z látky Vy !
-sestrojte spolu s dítětem jednoduchý test pro všechny členy rodiny
-využívejte počítačové programy
-naučte se proměnit hru v učení a učení ve hru
-propojte školu se životem (slovíčka cestou na nákup, slovní fotbal při cestě autem, rytmizace na procházce, přepis při relaxační hudbě )
-neházejte flintu do žita, pokud se dítěti ve škole nedaří
-nebojte se problém konzultovat s učitelem, výchovným poradcem, či speciálním pedagogem